Belegondoltál már, mit üzensz a külvilágnak azzal, ahogyan öltözködsz?

18/08/13 hétfő
ujnemzedek.hu
A fiatal lányok nagy nyomás alatt vannak, hogy minél többet mutassanak meg a testükből - de biztos jó ötlet ez?

„Az öltözködés a kommunikáció egy formája – nem mindegy, hogy milyen jeleket adsz magadról” – mondja Bereczki Enikő generációs szakértő. Hogyan öltözzünk fel, hogy biztonságban legyünk? És hogyan öltözzünk fel egy-egy szerepre? Álom-állásoddal például összeférne a tegnap posztolt fotód?

Így tudósított az M2 Petőfi TV Én vagyok itt! műsora a Dress UP! kampányról:

A kampányt – amelynek indulásáról mi is beszámoltunk - rengeteg fiatal is követi, van, aki Dress UP! pólót hímzett, egy fiatal pszichológus hallgató srác őszinte hangvételű vendégposztot is írt:

 "A fiúk, azon küzdenek, (már aki,) hogy egy lányban elsősorban a személyiségét lássák meg, és abba szeressenek bele. A lányok meg azon küzdenek, hogy minél csinosabbak és szebbek legyenek ezzel együtt, egészséges identitásra és önértékelésre tegyenek szert, egy olyan társadalomban, ahol a szilikonnal felfújt guminők, sovány modellek, szexrobotok és playmate-k alakítják a férfiak gondolkozásmódját az ideális nőről."

Sőt, egy 23 éves srácot versre is ihletett a kampány, de lányok is beküldték véleményüket:

"Folyamatosan az vesz minket körül, hogy ha nem kapunk külső visszajelzést, megerősítést, akkor nem vagyunk elég jók, ha nem néznek utánunk, ha nem bámulnak meg, ha nem füttyentenek, ha nem kerülünk a középpontba, akkor nem vagyunk elég szépek.

Azonban ez lehet egy nagy csapda is. Mert ilyenkor tudattalanul is keressük fiatalon a dicsérő szavakat, a kedveskedő és olykor hízelkedő beszélgetéseket. De ha valakinek ez a legfontosabb (és hangsúlyozom, ez nem mindig tudatos... itt kerül be a képbe a helyes önértékelés fontossága), akkor nagyon kiszolgáltatott helyzetbe kerül, mert elkezd magára úgy nézni, mint ha egy test lenne csupán, ami folyamatos pontozásra vár. És mivel a testünk van hangsúlyosan kirakatban, a valódi énünk, személyiségünk elbújhat mögötte, az árnyékában, hiszen így úgysem kap figyelmet" - így gondolja a 21 éves Dorina.

Ezt pedig a 22 éves Anna közölte: "Azért fontos számomra a Dress Up! kampány, mert az én generációm az, akik leginkább hatnak a Z generációra és egy hamis megfelelési kényszerbe hajszolják a fiatal lányokat. Mutassunk meg még többet magunkból, mert akkor fognak lájkolni, követni, szeretni és figyelni rám - ez van benne a levegőben. Sokszor itt azt a figyelmet és szeretet akarják a lányok pótolni a levetkőzött képükre megszerzett lájkokkal, amit lehet, hogy nem kapnak meg teljesen a szüleiktől.

A Dress Up! kampány néhány eddigi videója

Bombera Krisztina:

Dr. Baracsi Katalin internetjogász:

Nagy Janka gyerekpszichológus:

Czinege Richárd HR-munkatárs:

Bővebben a Dress UP! Kampányról a legújabb híreket itt olvashatod a Pán Péter Stop! blogon a Dress UP! kampány menüben. Nézz be a a Facebook-oldalra is, vagy az Instagramra!